bangkok 1 - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Marco Someren - WaarBenJij.nu bangkok 1 - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Marco Someren - WaarBenJij.nu

bangkok 1

Blijf op de hoogte en volg Marco

16 Oktober 2019 | Thailand, Khon Kaen

Hallo Allemaal,
Het is nog vroeg 6.15 in Bangkok, ik ben er vroeg bij, Irma en ik zijn er gisteren vroeg ingedoken, dit vooral omdat Irma gelukkig wel wat aan de betere hand is maar zich toch nog niet 100% voelde, een goede nachtrust kan dan misschien wel helpen. Ik had gisteren zoals jullie al gezien hebben nog wat aan de blog gewerkt en er een paar foto’s op de juiste plekken bijgezet, en dat viel nog niet zo mee.! De foto’s moeten kleiner van formaat gemaakt worden anders kan ik er maar 10-20 plaatsen in totaal. Dus kleiner maken..
Gisteren zijn we dus naar Bangkok gereisd met de trein. Ook weer een belevenis, Joop en Angela hebben er echt alles ingepropt om alle soorten van reizen, van de tuk tuk tot het vliegtuig voor een binnenlandse vlucht mee te kunnen maken. Nu hadden we niet gereserveerd, en er zijn maar 2 tickets beschikbaar voor de airco wagon, en 4 tickets dan voor de propeller wagons. Aangezien Irma zich nog niet zo heel lekker voelt, mag zij in de airco-wagon. Het is ongeveer 1.5 uur reizen dus dat is dan wel fijn, en nog net zo fijn, ik zit erlangs…! Dat moet ik de rest nageven, ze willen natuurlijk ook de belevenis meemaken van de hete propeller wagon, maar ze zijn ook allemaal hartstikke lief naar Irma toe. Aan de happy faces te zien op de foto’s als ze eindelijk een stoel bemachtigd hebben, valt ook dit vervoer voor ze mee. Gelukkig, dan voel ik me al weer iets minder bezwaard.
Foto’s worden trouwens flink gedeeld met de social media, we zijn met 6 personen, ieder heeft een mobiel en er worden dan ook in dit mooie maar heeeete land flink wat foto’s gemaakt. De leukste of mooiste momenten worden dezelfde dag nog gedeeld. En dat is mooi, dan zie ik eindelijk mezelf ook eens terug op een foto. Als fotograaf sta je er eigenlijk zelf nooit op. Nu heb ik bv een mooie foto met een klein olifantje..
In de trein zie ik verschillende gezinnetjes met kleine kinderen, en dan gaan de gedachten toch weer even terug naar sarnelli weeshuis. Fijn om te zien dat er buiten het weeshuis toch de meeste kinderen een goed thuis hebben met liefhebbende ouders. Het zijn net de randgevalletjes die gelukkig dan weer opgevangen kunnen worden in Sarnelli. Langs me zit een jongetje dat steeds weer over zijn moeder klautert, grappig manneke en een heel geduldige moeder. Zo lopen er ook 2 meisjes door de wagon, die zoeken hun eigen weg, ze zijn zo smal en klein die smurven zich overal tussen door, zijn ze even weggeweest, dan komen ze weer terug naar moeders om zich te melden. Zorgeloze kinderen, zo zou het voor al deze kinderen moeten zijn. Kinderen zijn je grootste goed, en die laat je na in je leven, dus daar zorg je dan ook op je manier zo goed als je kan voor. Je geeft ze mee wat belangrijk voor je is en dan maar hopen dat ze het goed gaan doen in hun leven. Mis ik die koters van mij nu ineens..? Neuhhh, een beetje.. die redden zich goed, daar hebben we geen weze van. Die zijn misschien al lang blij dat we een tijdje weg zijn. Gabi heeft herfstvakantie en Axel moet doorwerken, ha ha. Die krijgt een werkstructuur.
Bij aankomst in Bangkok, (ik zag trouwens een Harley-Davidson dealer langskomen onderweg) zien we op het station een kooi staan met een stuk of 6 puppies, grotere type hond maar oh zo lief, die wil je eigenlijk niet in die kooi laten zitten met die hitte, meenemen,!! Doorlopen en niet omkijken in zo’n geval. Er staan natuurlijk weer wat tuk tuk klaar. Die staan altijd klaar.! In elke streek zien ze er weer wat anders uit, motorachtige hebben we gehad, soort van autotootjes, ruime, kleine. Deze zijn voornamelijk snel, Angela fungeert meer als bakkenist, en ik voor de ballast, kan de chauffeur echt eens vol gas lijkt. We verliezen echter toch want in de verkeerchaos rijdt de andere chauffeur een betere lijn en die haalt ons in. Na een kort ritje door de overvolle straten van Bangkok komen we bij ons hotel Abloom aan. Inchecken en de kamers verkennen. Irma en ik gaan gelijk even liggen. We hebben wederom een hele mooi kamer in een ander gedeelte van het hotel dan de anderen. Wij liggen in toren B. Rond 18.00 uur zouden we samenkomen in de lobby om te kijken wat we doen met het eten. Wij besluiten om niet de stad in te duiken en thai-food te gaan eten. Wij houden het rustig in het hotel waar we in het restaurant een hapje gaan eten. Even zoeken want het restaurant ligt boven de bar, het is er niet druk, er zitten inclusief ons maar liefst 3 man. Het eten is heel goed, Irma doet het rustig aan met een soepje en een salade, ik neem de steak, die had ik nog niet gehad tijdens deze vakantie. Goed klaargemaakt zoals ik hem graag heb. Rauw/rare/.
We lopen nog even langs het zwembad, en besluiten om naar de kamer te gaan. Irma gaat gelijk naar bed want die wil zo snel mogelijk weer fit zijn. Ik ga maar eens aan het bureautje zitten om mijn blog bij te werken. Deze is gelukkig ruim zodat ik alles erop kan gooien wat ik nodig heb. De stopcontacten in Thailand kunnen gelukkig ook nederlandse stekkers verdragen voor het geval je hier ooit heen zou doen.
Ik heb heel goed geslapen wat te danken is aan het eerste goede kussen ( ik slaap op een heel slap kussen normaal ) dan ligt mijn hoofd niet zo omhoog , en heb je ‘s morgens niet zo’n stijve nek.
Irma wordt weer wakker, dus dan is het gedaan met de rust. Ik maak er een eind aan en upload het nog even snel. Dan kijk ik vandaag verder of ik er nog een hoop foto’s bij kan gooien. We hebben er al zo’n hoop. Ikzelf al over de 1000 en we zijn met z’n 6-en…
Tot later.

  • 16 Oktober 2019 - 06:59

    Olaf En Miranda:

    Wat doen jullie ontzettend veel indrukken op tijdens deze reis. Gigantisch! Deze ervaring pakken ze jullie niet meer af.

  • 17 Oktober 2019 - 00:17

    Marga:

    Even bijgelezen...gekko's, olifanten, ratten, paalwoning, olifanten, tempel, petje, kinderen, tuktuk, Irma ziekjes, snurken en heeeeet. En dit alles in prachtige verhalen met dito foto's. Mooi soms die online wereld. Maar niet zo machtig prachtig als jullie dagelijkse avonturen daaro...Ik kom wel een keer een paar dagen logeren, zo benieuwd naar al die duizenden foto's en verhalen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

hallo allemaal, dit jaar gaan we naar het oosten, Thailand. we hebben een gecombineerde reis. deze keer in een gezelschap van 6 personen. medereizigers zijn: Joop en Angela, Nattinee, Jet, Irma en ikzelf. dit is het bestuur van Asian kidz support en Irma als bonus. We reizen de eerste week naar het noorden van Thailand voor ASIAN KIDZ SUPPORT de tweede week gaan we "sight seeing" rond Bangkok. de derde week gaan Irma en ik met z'n tweetjes naar een tropisch/exotisch eiland.... even uitrusten van een paar jaar werken en twee weken rondtrekken door thailand. coctails!! Sa-wat-dii

Actief sinds 18 Sept. 2019
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 4037

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 24 Oktober 2019

Marco en Irma gaan naar Thailand

Landen bezocht: