nong khai 2 - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Marco Someren - WaarBenJij.nu nong khai 2 - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Marco Someren - WaarBenJij.nu

nong khai 2

Blijf op de hoogte en volg Marco

15 Oktober 2019 | Thailand, Khon Kaen

Nong Khai day off
Die titel impliceert dat we het kei druk hebben hier, en dat is ook zo, probeer dat maar eens vol te houden. Het is hier hartstikke heeeeeet.!! 35 graden of zo de ganse dag zeg. Ook ‘s nachts sta je in die oven, blijven drinken marco… zoveel water heb ik nog nooit gedronken. Allemaal flesjes water dat gezuiverd is dus niet uit de kraan drinken dat geeft nare bijeffecten, dat hebben we toch jammerlijk allemaal wel een dagje mee moeten maken, wat buikkrampjes en wat meer toiletbezoek dan normaal. Maar na een dag en de nodige cola!! Is het veelal verholpen. Dus heeet, redelijk vol schema de eerste week met heel veel indrukken van het weeshuis en van het land met alles erop en eraan en erin, geuren die we niet kenden, sommige goed, sommige minder.. over het eten kan ik je zegge, ik heb in geen enkel land ooit zoveel verschillende dingen die ik nog niet kende gegeten, van nieuw soorten fruit, nieuwe gerechten, echt uitdagingen soms. BV gisterenavond zijn we naar een vietnamees restaurant in Khong Khai geweest, daar was alles nieuw voor mij!! Gelukkig hebben we dan ook weer Net bij die samen met Joop de gerechten uitkiest, nu is de vietnamees gelukkig meer van het frituren… aleerlei loempia’s en gelukkig ook wat vleesgerechten een hele hoop sausjes en volgens mij heb ik ook nog op een stuk suikerriet met garnalenomhulsel liggen kauwen/zuigen wat wonderwel heel lekker was. Ja je moet alles proberen hier.
Maar ik zal gisteren gewoon beginnen met de morgen.
Na het opstaan natuurlijk ook weer eten, ontbijten, gewoon wat ei met toast. En dan zit Net ook aan tafel, en die eet 2 – 3 keer zoveel als mij. Ik snap er niets van. Waar laat ze dat, en wat is dat allemaal? Want je hebt hier ook Thais ontbijt, rijst met groenten, soepen, en weet ik veel wat het allemaal is. Net loopt gewoon meerdere malen op en neer met een bordje… gelukkig maar. Die is volgens mij gewoon thuis op dit moment en ze wil ons allemaal steeds van dienst zijn en intussen zie ik ze genieten van alles wat we hier doen.
Is ook nog wel zo’n puntje, we zijn op reis gegaan met Joop en Angela, die we alle 4 goed kennen, maar wij kennen Jet en Net eigenlijk nog maar sinds korte tijd. Gelukkig klikt het erg goed en liggen we met ons 6 op 1 lijn, ieder kan en mag z’n ding doen, maar we blijven eigenlijk toch met ons zessen bij elkaar om alles samen te beleven, gelukkig

  • 15 Oktober 2019 - 07:20

    Miranda :

    Fijn dat het zo goed klikt tussen iedereen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

hallo allemaal, dit jaar gaan we naar het oosten, Thailand. we hebben een gecombineerde reis. deze keer in een gezelschap van 6 personen. medereizigers zijn: Joop en Angela, Nattinee, Jet, Irma en ikzelf. dit is het bestuur van Asian kidz support en Irma als bonus. We reizen de eerste week naar het noorden van Thailand voor ASIAN KIDZ SUPPORT de tweede week gaan we "sight seeing" rond Bangkok. de derde week gaan Irma en ik met z'n tweetjes naar een tropisch/exotisch eiland.... even uitrusten van een paar jaar werken en twee weken rondtrekken door thailand. coctails!! Sa-wat-dii

Actief sinds 18 Sept. 2019
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 4048

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 24 Oktober 2019

Marco en Irma gaan naar Thailand

Landen bezocht: