vervolg van eerste stuk - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Marco Someren - WaarBenJij.nu vervolg van eerste stuk - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Marco Someren - WaarBenJij.nu

vervolg van eerste stuk

Blijf op de hoogte en volg Marco

08 Oktober 2019 | Thailand, Khon Kaen

Hallo Allemaal,
Gisteren is er iets goed fout gegaan, ik had een meer dan een uur zitten typen en zitten nazoeken van zaken en namen en toen uploade ik het geheel. Echter geen verbinding en alles weg. Shit. Bedacht dat ik het eerst maar in words maak en opsla, dan inplakken en gelijk versturen. zover mijn debacel..
Ik was bij dag 1 gebleven, aankomst bij de moeder van Net, ( net heet eigenlijk Natinee maar dit is haar roepnaam.) Joop nam me in vertrouwen dat we morgenvroeg naar de tempel zouden gaan voor een speciale ceremonie. Die romanticus heeft het met Net en haar familie bekokstoofd dat Angela en hij voor hun 30 jarig huwelijk een speciale dienst/ceremonie heeft geregeld. De avond ervoor alle dames in traditionele kledij gestoken om naar de tempel te gaan in stijl. Zij wisten dus nog van niets.
’s Morgens in optocht naar de tempel, wat op zich al wat bekijks had, aangezien er geen touristen in dit gebied zijn. De tempel bestaat eigenlijk uit een traditionele tempel en een gedeelte eigentijdse stijl tempel. Wel de nodige beelden en alles is gemaakt van mooi gelakt teak/mahonie hout, wat ik dan wel kan waarderen. Een hoop spullen zijn in het geheim al vooruitgebracht, offers, bloemstukken etc. Dan komt het moment dat Net, Joop en Angela uitnodigt voor hun 30-jarig huwelijks vernieuwing. Dat kwam out of the blue voor Angela, een hoop emoties en Joop blij dat zijn plannetje gelukt was. De ceremonie werd voltrokken door 9 monnikken die op een rijtje zaten in lotushouding allerlei chantras en gebeden zingend. Indrukwekkend.! Op een gegeven moment komt het zover dat ook de andere dames in het gezeldschap betrokken worden bij de offerandes uitdelen. Nou was dit iets wat ik me voorgenomen had om ook te doen als ik daar de gelegenheid voor zou krijgen. Oh ja ik loop intussen in afspraak met Joop met 2 camera’s om de nek en 2 mobieltjes in mijn zakken om alles vast te leggen. En dan mocht ook ik wat rijst in de schalen van de monnikken toevoegen. Mission completed voor mij. De moeder en tante van Net hebben ontzettend veel geregeld ook samen met Jan de echtgenoot van Net. Chapeau allemaal. Je steekt toch weer eens wat op in andere culturen. En vooral omdat we dit uit een situatie mogen meemaken van huiselijkheid en gastvrijheid die ongekend hoop is. Iedereen is erg voorkomend wat heel Thais is en je maakt jezelf steeds druk om hoe lomp we hier af en toe doorheen marcheren. En toch blijven ze lachen en vriendelijk zijn.
We maken buiten nog wat foto’s en gaan weer terug naar huis.
De middag vliegt om en we gaan de tuin van de vader van Net bezoeken, is een stukje rijden door rijstvelden en dan komen we op een stuk land met allerlei vruchtbomen waar natuurlijk nog wat geoogst wordt van het fruit. We eten wat fruit hier. Het wordt al wat later en dus vertrekken we weer voor het avondeten. Dit doen we in een traditioneel restaurant waar we buiten in een soort privé buitenhuisje zitten. Heerlijk, alles wat we proberen, we kennen niks dus laat maar komen, we proberen het wel. Geweldig.
’s Morgens is het tijd om afscheid te nemen van moeders en tante want we gaan naar het noorden reizen, dat is toch een tochtje van zo’n 600 km. Er is besloten om dit in 2 stukken te doen, eerste dag smorgens en zullen we rond de middag aankomen.
We hebben een privé busje gehuurd zodat we inderdaad kunnen stoppen wanneer het ons uitkomt en als we iets willen bezichtigen dan stoppen we gewoon. Net had in het voorbereiden een historische tempel gevonden die we gaan bezichtigen. Nou dat is de moeite echt waard. Daar hebben we onze ogen uitgekeken, hoe hebben ze het ooit zo kunnen maken in die tijd. We schieten natuurlijk de nodige plaatjes, en grappig genoeg zie je dan ook monnikken die er de tourist uithangen. Ook daar natuurlijk weer wat plaatjes van geschoten. En dan weer verder met de reis.
De reis gaat goed, Thailand is een stuk vlakker als dat ik verwacht had, dat komt mooi uit voor rijstteelt. Die staat in vlak water, dus overal waar je kijkt, rijst, rijst, rijst. Exportartikel no 1.
Ik laat het even hierbij, weer tijd om te gaan eten, hoopte dat ik wat af zou vallen, ik weet niet….
Af en toe kijken ze me hier ook wel eens wat aan, zo van… grote / brede meneer… wie is da nou weer…, och de meeste zijn hier een stuk kleiner, en wat fijner gebouwd…. En waar wij zitten komen geen of weinig westerlingen.










  • 08 Oktober 2019 - 07:21

    Olaf En Miranda :

    Wat een geweldige verrassing voor Angela! Het moet prachtig zijn om dat op die manier samen mee te maken.
    Had ik (miranda) toch gelijk met al dat fruit he

  • 08 Oktober 2019 - 09:17

    Tony Mia:

    een mooi verslag van jullie belevenissen had dit zelf niet klaar gekregen chapeau.Geniet volop en tot horens.

  • 08 Oktober 2019 - 20:41

    Co:

    Skon foto's, die monniken zullen ook wel gezien hebben dat ge ervaring het met rijsttafels :)
    Have fun

  • 08 Oktober 2019 - 20:48

    Reggie:

    Joop en Angela van harte gefeliciteerd !!

  • 08 Oktober 2019 - 21:43

    Gé Rooijakkers:

    Hallo Irma en Marco,

    Ik hoor en zie wel dat Thailand een geweldig mooi land is.

    Veel plezier.

    Lies & Gé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

hallo allemaal, dit jaar gaan we naar het oosten, Thailand. we hebben een gecombineerde reis. deze keer in een gezelschap van 6 personen. medereizigers zijn: Joop en Angela, Nattinee, Jet, Irma en ikzelf. dit is het bestuur van Asian kidz support en Irma als bonus. We reizen de eerste week naar het noorden van Thailand voor ASIAN KIDZ SUPPORT de tweede week gaan we "sight seeing" rond Bangkok. de derde week gaan Irma en ik met z'n tweetjes naar een tropisch/exotisch eiland.... even uitrusten van een paar jaar werken en twee weken rondtrekken door thailand. coctails!! Sa-wat-dii

Actief sinds 18 Sept. 2019
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 4036

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2019 - 24 Oktober 2019

Marco en Irma gaan naar Thailand

Landen bezocht: