d-day en 3 dagen - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Marco Someren - WaarBenJij.nu d-day en 3 dagen - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Marco Someren - WaarBenJij.nu

d-day en 3 dagen

Door: marco zelf

Blijf op de hoogte en volg Marco

06 Oktober 2019 | Thailand, Khon Kaen

Tjaa al enkele dagen onderweg en nu pas tijd om jullie te schrijven. We zijn vertrokken uit Helmond met de trein naar schiphol met de gehele ploeg.
beter een paar uur te vroeg dan 1 minuut te laat is het motto.
inschecken , douane etc. en dan komt het moment van boarden. alles verliep heel vlotjes en we zaten zowat als laatste, dus dat was mooi, duurde het maar kort voor we opstegen. dit keer zaten we wat achter elkaar in een rijtje en Jet en Natinee zaten langs elkaar in een ander stuk. De reis was tijdens de nacht, dus iedereen had na het eten een dut en het hele vliegtuig sliep volgens mij. Hé dat scheelt, als je een paar uur slaapt... het is een vlucht van 11 uur maar ik heb er maar een paar uur van meegekregen. nog een filmpie (yesterday) gekeken en we waren er al. bij het uitstappen merk je dat je de hele reis in een koud vliegtuig onder een dekentje hebt gezeten.
ha ha die zweetklieren vliegen aan. 95% vochtigheid met 33 graden. tel maar uit. En dan is dat vliegveld ook nog airco.... kom je even later buiten...
dan is het hek open, als dat maar goed komt. Miranda niet doen dus..
vanuit vliegveld bangkok gaan we naar de moeder van Net ( ik kort Natinee's naam maar af omdat we haar ook steeds zo noemen.
Via een busje dat al geregeld was en die er ook is op de afgesproken tijd kunnen we spoedig op weg. De gehele toestand op het vliegveld was reuze kort dus iedereen in topstemming.
Bij Moeders aangekomen een hartelijk onthaal en we kregen ieder een plakje om te slapen. Je zult maar ineens 6 man extra in huis halen. Nu hadden Irma en ik het geluk dat wij het extra huisje op hun terrein waar normaal de tante van Net woont kregen, een kompleet appartement voor ons twee. perfect, alleen het matras was knokehard. snap niet dat tante hier op kan slapen. Irma nam de slaapbank en ik vouwde alle dekens en spreien dubbel en ben daar op gaan liggen. Natuurlijk eten, we eten wat af hier, bij elke gelegenheid is er weer fruit, koekie, rijst of whatever.
ik heb in enkele dagen al meer fruit gehad als normaal in een maand. en allemaal fruit dat wij allemaal niet kennen behalve dan die kokosnoot.
durian moet je maar eens proberen, net een zachte kastanje, en die stinkt zo erg als je hem laat liggen dat je daar de hotels niet mee binnen mag komen. Die hebben we vandaag dus eentje langs de weg gekocht. ha ha en bij aankomst hotel aan onze chaufeur Manop meegegeven.
we moeten nu weer gaan eten dus ik sluit nu even af, ga straks weer door, we hebben nu een hotel met wifi en een lessenaartje waar ik aan kan werken, dus komt goed. dan ga ik ook aan slag met de foto's.
er zijn al een paar heel bijzondere dingen gebeurd, maar daarover dan straks.

• 06 Oktober 2019 - 15:23

Olaf En Miranda :

95 procent luchtvochtigheid....hoe houden jullie dat vol???
    Jullie zijn gezond bezig met al dat fruit.
    We zijn heel benieuwd naar jullie verhalen.

groetjes uit een regenachtig Nederland van Olaf en Miranda

• 06 Oktober 2019 - 18:13

Gerard Rooijakkers:

Hallo Irma en Marco,

Dat is anders wat als Coevorden. Lijkt me ook een super mooi land.
    Wat betreft de luchtvochtigheid is het hier vandaag net zo erg. Het regent al de hele dag, maar het is maar 10 graden.

We zijn heel benieuwd naar de ongetwijfeld mooie foto’s. Ik zal maar zeggen KWW, oftewel
    Kieken wat ut wurt.

Groetjes, ook aan Angela en Joop.

Gé & Lies

• 06 Oktober 2019 - 19:32

Tony En Mia:

Leuk om te lezen van jullie belevenissen maak er iets mooi,s van en succes met jullie onderneming toy toy toy en tot horens van jullie

• 07 Oktober 2019 - 19:08

Jan Van Eijk:

Hoi Marco,

Mooi verhaal en fijn dat alles tot nu toe op rolletjes loopt.

Geniet van deze momenten en de volgende keer 200 foto’ s ok?

• 07 Oktober 2019 - 22:28

Co:

Goed bezig, thx voor verslag

• 08 Oktober 2019 - 20:43

Reggie:

Och man heerlijk die Durban toch noch eens proberen met whiskey na spoelen dood de bacteriën geniet ze !!

Marco

hallo allemaal, dit jaar gaan we naar het oosten, Thailand. we hebben een gecombineerde reis. deze keer in een gezelschap van 6 personen. medereizigers zijn: Joop en Angela, Nattinee, Jet, Irma en ikzelf. dit is het bestuur van Asian kidz support en Irma als bonus. We reizen de eerste week naar het noorden van Thailand voor ASIAN KIDZ SUPPORT de tweede week gaan we "sight seeing" rond Bangkok. de derde week gaan Irma en ik met z'n tweetjes naar een tropisch/exotisch eiland.... even uitrusten van een paar jaar werken en twee weken rondtrekken door thailand. coctails!! Sa-wat-dii

Actief sinds 18 Sept. 2019